N90bn: Wazobia FM Retracts Osinbajo Story, Apologises To VP

Wazobia FM has apologised and retracted its story on the allegations made by Timi Frank that Vice President Yemi Osinbajo received N90 billion from FIRS as campaign funds for 2019 polls.

Wazobia FM apologized to Prof. Osinbajo, saying that it had since discovered, like other well-meaning individuals and Nigerian organisations including Vanguard Newspaper that the allegations were baseless, untrue and unsubstantiated.

The radio station aired the news report of the unfounded allegations on its popular programme titled: ”Dem Say Dem Say”, retracted the reports, saying ”We are sorry Vice President.”

Wazobia FM tendered its unreserved apology to Prof Osinbajo thorough the presenter of the programme, popularly known as Expensive James, saying that it erroneously joined the broadcast of fake news.

It was gathered that the Vice President, had ,through his solicitors, Osaror Ehogbami SAN and Femi Atoyebi SAN, written to the station that the report was meant to tarnish his hard-earned reputation built over the years, saying that Vice President Osinbajo had never been found wanting or linked to any act of corruption in his private or public offices.

In a letter to the station, the solicitors had said that for over four decades, the VP had been a distinguished scholar and legal practitioner and had risen through the ranks and files of his career. The lawyers added that the VP was Attorney General of Lagos State for 8 years and became a Senior Advocate of Nigeria in 2002 with unblemished records.

The Author

Chinenye Nwabueze

Nwabueze is a communication researcher with several years of lecturing experience in Nigerian universities.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *